صفحه اصلی » مقایسه » مقایسه پژو ۲۰۷ و دانگ فنگ H30 کراس – پژو ۲۰۷ بخریم یا دانگ فنگ H30 کراس؟

مقایسه پژو ۲۰۷ و دانگ فنگ H30 کراس – پژو ۲۰۷ بخریم یا دانگ فنگ H30 کراس؟

با توجه به علاقه بیشتر مردم به خودرو های هاچ بک و هاچ بک کراس در این مطلب نیز قصد مقایسه دو خودرو با این دو پلتفرم ذکر شده را داریم:

پژو 207

دانگ فنگ H30 کراس

که هر دو خودرو توسط ایران خودرو در دو مدل دستی و اتوماتیک عرضه می شوند.

مقایسه مشخصات فنی پژو 207 و دانگ فنگ H30 کراس

مشخصات فنیپژو 207H30 Cross
نوع موتور4 سیلندر – TU54 سیلندر – TU5
حجم موتور1.6 لیتر1.6 لیتر
حداکثر توان موتور105 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
 تعداد سوپاپ1616
شتاب 0 تا 10011.6 ثانیه دنده ای و 12.6 اتوماتیک11 ثانیه دنده ای و 12.5 ثانیه اتوماتیک
حداکثر سرعت190 کیلومتر در ساعت183 کیلومتر در ساعت
سیستم انتقال قدرت 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک دستی و اتوماتیک
وزن خالص دنده ای : 1054 کیلوگرم – اتوماتیک: 1096 کیلوگرم1230 کیلوگرم
فاصله بین دو محور 2443 میلیمتر2610 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی 6.6 لیتر دنده ای و 7.1 لیتر اتوماتیک 6.7 لیتر دنده ای و 7.04 لیتر اتوماتیک
استاندارد حد آلایندگییورو 4یورو 4
طول خودرو 3900 میلیمتر4531 میلیمتر
عرض خودرو  1680 میلیمتر1760 میلیمتر
ارتفاع خودرو1468 میلیمتر1528 میلیمتر
حجم باک 50 لیتر51 لیتر

پژو 207 یا دانگ فنگ اچ سی کراس

مقایسه امکانات ایمنی و آپشن های پژو 207 و دانگ فنگ H30 کراس

 پژو 207 H30 Cross
 پایداری و ایمنی ABS – EBD – EBAABS – EBD
 کیسه هوای ایمنیراننده و سرنشین جلوراننده و سرنشین جلو + جانبی در نسخه اتوماتیک
 سیستم صوتی سیستم مالتی مدیا با صفحه نمایش 7 اینچی لمسی – سیستم رهیاب- دی وی دی، پورت USB-بلندگو درهای جلو و عقب- تیوتر صوتی جلو- فرمان MFCصفحه نمايشي لمسي (6.5 اينچي) با قابليت پخش فايل هاي تصويري و سيستم رهياب
 دیگر تجهیزاتفرمان هیدرولیک – سیستم تهویه اتوماتیک- چراغ مه شکن جلو و عقب – چراغ مه شکن جلو و عقب – قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل – چراغ جدید عقب – چراغ های جلو مجهز به چراغ روز – آینه های جانبی راهنما دار – آینه های جانبی برقی همرنگ بدنه – شیشه بالابر های برقی درهای جلو و عقب – ایموبلایزر – قفل مرکزی با ریموت – کمربندهای ایمنی سه نقطه ای برای سرنشینان جلو و عقب – صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس – سنسور و دوربین دنده عقب – تنظیم صندلی راننده و سرنشین به صورت دستی در 4 جهت – پشت سری های قابل تنظیم – موبایل هندزفری – کروز کنترلهيدروليك و مجهز به كليد هاي كنترلي سيستم صوتي و بلوتوث هندزفري- سيستم تهويه مطبوع اتوماتيك -چراغ هاي عقب LED دار و چراغ هاي جلو ال اي دي كريستالي – آيينه هاي جانبي راهنمادار با گرمکن – شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب – غربیلک چرمی فرمان – سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر)- قفل ميكرو سوييچي درب ها -سنسور پارک – چراغ مه شكن جلو و عقب –  دوربين ديد عقب- ايزوفيكس – راننده با قابليت تنظيم دستي در 6 جهت-صندلي هاي عقب تاشو – راننده با قابليت تنظيم دستي در 6 جهت- صندلي هاي عقب تاشو –  جا عينك، اسپويلر ، قطعات تزييني دور بدنه ،كامپيوتر سفري، 4 عدد بلندگو + 2 عدد تيوتر،چراغ مطالعه جلو و عقب ، سان روف برقي

پژو 207

طراحی :

پژو 207  خودرو هاچ بک محبوب و جوان پسندی است که با فیس لیفتی جزئی که بر روی آن صورت گرفته چراغ های جلو و عقب تغییر کرده اند و چراغ های روز به جذابیت آن افزوده همچنین آینه های جانبی نیز تغییر کرده اند و طرح داخل کابین نیز جذابتر از قبل شده و شاهد غربیلک فرمان جدید و مانیتور 7 اینچی لمسی هستیم . کیفیت ساخت قطعات یکی دیگر از مزیت های پژو 207 نسبت به دانگ فنگ H30 کراس  است.

اگر از نمای جانبی به دانگ فنگ اچ سی کراس نگاهی بیاندازید چیزی که بیشتر توجه شما را جلب میکند استفاده بیش از حد از قطعات پلاستیکی و لاستیک های کوچک آن است و اگر از نمای عقب به آن نگاه کنید متوجه کپی بودن چراغ های عقب آن از محصولات ولوو میشوید.همانطور که گفتیم در نمای داخلی نیز با کیفیت ساخت پایین و طراحی قدیمی رو به رو هستیم.

دانگ فنگ H30 کراس

 

با توجه به اینکه دانگ فنگ اچ 30 کراس بر اساس پلتفرم پژو 308 ساخته شده دارای ابعادی بزرگتر از خودرویی هاچ بک است به همین دلیل در مقایسه با پژو 207 فضای بیشتری برای سرنشینان فراهم میاورد همچنین دارای فضای صندوق بار 417 لیتری است که در مقایسه با فضای صندوق عقب پژو 207 با 245 لیتر فضای بار بیشتری را هم فراهم کرده.

موتور و گیربکس :

اگر به جدول مشخصات فنی این دو خودرو نگاهی بیاندازید متوجه میشوید که هر دو خودرو مجهز به موتور 1.6 لیتری TU5 هستند که شاید این موتور با قدرت 105 اسب بخار برای پژو 207 با وزنی معادل 1096 کیلوگرم  راضی کننده باشد اما در مورد دانگ فنگ H30 کراس متفاوت است چرا که این خودرو با وزن زیادی  ( 1230 کیلوگرم ) که دارد و استفاده از گیربکس قدیمی ASIGN سواری خوبی را نخواهد داشت.

ایمنی و رفاهی :

از نظر ایمنی دانگ فنگ اچ سی کراس با داشتن 4 کیسه هوای ایمنی شاید در سطح بالاتری به نظر برسد اما  پژو 207 نیز با داشتن سیستم  EBA نیز برتری بیشتری دارد.

اما از نظر رفاهی دانگ فنگ اچ سی کراس با داشتن سانروف برقی شاید شما را بیشتر ترغیب به خرید کند.

بازار :

در پایان باید گفت ارزش خرید دانگ فنگ اچ سی کراس با توجه به چینی بودن آن و افت قیمت زیادی که دارد کمتر از پژو 207 میباشد و بازار خرید و فروش پژو 207  با توجه به سابقه ای که داردقطعا بهتر از اچ سی کراس میباشد.

تصاویر خودرو :

پژو 207
نمای داخلی پژو 207
پژو 207
نمای داخلی پژو 207
پژو 207
نمایی از صفحه نمایش 7 اینچی لمسی پژو 207
پژو 207
نمای داخلی پژو 207
پژو 207
نمایی از فرمان پژو 207
پژو 207
نمای داخلی پژو 207
پژو 207
پژو 207
پژو 207
پژو 207
پژو 207
پژو 207
پژو 207
پژو 207
پژو 207
پژو 207
پژو 207
پژو 207
پژو 207
پژو 207
پژو 207
پژو 207
پژو 207
پژو 207
پژو 207
پژو 207
پژو 207
پژو 207
پژو 207
پژو 207
پژو 207
پژو 207
دانگ فنگ H30 کراس
نمای داخلی دانگ فنگ H30 کراس
دانگ فنگ H30 کراس
نمای داخلی دانگ فنگ H30 کراس

دانگ فنگ H30 کراس
دانگ فنگ H30 کراس
دانگ فنگ H30 کراس
دانگ فنگ H30 کراس
دانگ فنگ H30 کراس
دانگ فنگ H30 کراس
دانگ فنگ H30 کراس
دانگ فنگ H30 کراس
دانگ فنگ H30 کراس
دانگ فنگ H30 کراس
دانگ فنگ H30 کراس
دانگ فنگ H30 کراس
دانگ فنگ H30 کراس
دانگ فنگ H30 کراس

 

سایر عناوین این مطلب:

این مطالب را نیز ببینید!

پراید 111 یا تیبا هاچ بک

مقایسه پراید ۱۱۱ و تیبا هاچ بک – پراید ۱۱۱ بخرم یا تیبا ۲ ؟

پراید 111 خودرو محبوب و پرطرفدار جوانهای ایرانی که از سال 1389 به بازار وارد …

16 دیدگاه‌ها

  1. عزیزم چرا انقدر یه طرفه سمت ۲۰۷ اینجوری ها هم نیست تو بحث گیربکس اصلا بحثی توش نیست که گیربکس ژاپنی ASIGN در H30 خیلی بهتر از ۲۰۷ هست.
    شما تو همه موارد در حق h30 کم لطفی کردین و به نظرم اصلا مقایسه تون برابر نیست اصلا.
    آدم حق باید بگه من نمیگم h30 بهتر از ۲۰۷ دقیقا نظرم برعکس ولی قرار نیست حق ناحق کرد

    • سلام علت این است که صرفه ایران خودرو برای تولید اچ۳۰ نیست و سود بیشتر با ۲۰۷ است حتی ستاره کیفیت خودرو هم بر اساس سود تعیین میشه واقعا وقتی یک خودرو به صرف شرکت سازنده نباشه با تبلیقات و ستاره های کیفیت به یک خودرو که اشغال است مثل ساندرو و ۲۰۷ با وو میدهندو الکی ستاره میدهند بهش باور ندارید بزارید گزارش کیفیت بیایید و چون اچ۳۰ اصلا به صرف ایران خودرو نیست ازش ستاره هم کم میکنند بعد به ساندرو که هیچ مورد حتی تست تصادف از اچ۳۰ ضعیفتر است و۲۷ مورد برتری اچ۳۰ را اعلام کردنو یا همین ۲۰۷ رایا به ساندرو ستاره را میدن چی توقع دارید انوقت ۲۰۷ و ساندرو ۲۰ میلیون سود داره یا ال۹۰ ایران خودرو بعد اچ۳۰فقط ۵ میلیون سود داره شما جای شرکت ایران خودرو باشید یا جای شرکت سایپا چطوری رتبه بندی میکردن و تعریف میکنید ۲۰۷ را حالا که گزارش نیامده میگویم ۲۰۷ و ساندرو به خاطر نداشتن کیفیت و ابشن ۶ تا ۷ تا ستاره میدن بعداز اچ۳۰ ستاره میگیرن واعلام میکنن خواهی دید که درست میگم همه واقف هستن که اچ۳۰ از همه لحاز بهتر حتی تست تصادف اگه من اشتباه کردم قسم دیگه تا اخر عمر سوار ماشین نشوم سال قبل به خاطر داشبرد کوچک اچ ۳۰ از کل ۳۰ امتیاز یک خودرو ۹ امتیاز فقط فقط به خاطر داشترد کم کردن انوقت شما توقع صحبت درست داری

      • سلام همه اطلاع دارن که یک سر گردن فقط حالا گیربکس اچ۳۰ از یک ۲۰۷ برتر است حالا شما صحبت که کردین درست است همه میدانن اما کاری نمیشه کرد

        • سلام
          همه متوجه موضوع هستن و علت مخالفت با خودرو اچ۳۰ برای همه مشخص شده اگه سود این خودرو هم مثل ۲۰۷ یا ساندرو بود الان بیشتر تبلیغ میکردن و شک نکنید حتی ایران خودرو ها هم میدانند البته من در حد شنیدن که اچ۳۰ از دستشان به شکلی در رفته وگر نه حتی بک مورد جزیی هم ۲۰۷ یا ساندرو در حد اندازه اچ۳۰ نیست و بیشترین برتری هم در گیربکس خیلی خاص ایسن که روی تویوتا ۲۰۱۴ کورولا هم همین گیربکس است جالب که حتی سر دنده را هم نتوانستن عوض کنند فقط خدا کنه قطعات مثل سری اول بزنن چون گویا دارن قطعات چینی میکنند و به برند کنتینتال چین رجوع کردن

  2. واقعا مقایسه یکطرفه ای بود بنده خودم اچ سی دارم خانمم ۲۰۷ ولی واقعا اچ سی کراس ماشین راحت ونرمتر و جادارتر از ۲۰۷ میباشد و پیشنهادم برای یک خانواده قطعا اچ سی است همه تستی انجام دادم جلو پای اچسی فوق العاده از ۲۰۷ بهتر در کل ۲۰۷ بدرد خانمها میخورد و اچ سی اقایان

  3. به نظرم این بررسی بی طرف نبوده است و به زور می خواست بگه که دانگ فنگ از ۲۰۷ بهتره – در صورتی که اصلا این طور نیست – از داخل H30 هم عکس کم گذاشته – اولا گیربکس H30 از برند عالی (عالی) AISIN ژآپن است و پنج سرعته است در مقایسه با گیربکس دهه ۹۰ (۲۵ سال پیش) فرانسه که چهار سرعته و کند و خنگ است – (کلمه AISIN رو هم که اشتباه نوشته) – فضای بسیار بیشتری داره و خیلی هم از ۲۰۷ زیباتره هم بیرونش هم داخلش (۲۰۷ و ۲۰۶ که شکل هم هستند رو داریم ۱۶ ساله همینطوری می بینیم که دیگه خیلی تکراری شده) – نمایشگر ۲۰۷ خوبه و لی اصلا هماهنگی با داشبورد نداره و یک دفه زارت از داشبورد زده بیرون (مثل تبلت می مونه) – رینگ دانگ فنگ ۱۶ هست با لاستیک ۲۰۵ – ولی پژو رینگ کوچک ۱۴ داره با پهنای ۱۸۵ که برای خیابان های ایران مناسب نیست – کیفیت ساخت بدنه و داخل ۲۰۷ اصلا خوب نیست در مقایسه با قالب های جدید H30 کراس – سانروف داره و کلی امکانات

  4. شرمنده – جمله اول رو اشتباه نوشتم در واقع “به زور می خواسته بگه که ۲۰۷ از H30 بهتره”

  5. ماشین برلیانس دنده بهتر یا اچ ۳۰

  6. سلام من دو ماه تحقیق کردم واقعا نه بخاطر اینکه اچ۳۰ گرفتم اما هر جا نگاه کردم همه از اچ۳۰ تعریف کردن یک مصرف کننده پیدا نکردم ناراضی باشه هر شخصی تهیه کرده همگی با تعجب نگاه میکردن و باور نداشتن ایران خودرو به فکر مصرف کننده باشد یک مهندس با تعجب که داخل ایران خودرو مدیر خط تولید …… خودروی بود گفت که اشتباه محاسباتی شده اگه شما فقط یک قیمت گیربکس این خودرو را بخواهید آزاد تهیه کنید حدود ۱۵/۵ بایئ پول فقط گیربکس بدهید باور ندارید که قیمت درست میگویم سوال کنید بعد ۳۰ میلیون برای اتاق موتور و بقیه که شامل ابشن های از جمله ایربک ۴ عدد که چهار میلیون فقط ایربک است و به گزارش سایت خودرو که تنها خودروی که قیمت ان با قیمت بیرون کشور تقریبا برابری میکند نام برده حالا یک بار هم که اینطوری شده شما مصزف کننده گان قدر خرید خودتان را نمیدانید علت چیست نمیدانم بگزارید همه بدگویی کنند اما مصرف کنندگان که به خودشان دروغ نمیگن یک نفر که داره این خودرو را و ناراضی است پیدا نمیکنید

  7. در مقایسه اچ۳۰ ایران خودرو و ساندرو استپ و ۲۰۷و ال ۹۰ اتومات و اچ۳۳۰ برلیانس و جک و همه خودروهای ال ۷۰ میلیونی بازار اگرچه همه ای این خودروهاو محصولات چندان قدرتمندی نیستند اما درحال حاضر توانمندی صنعت خودروسازی ایران همین است و مدیریت نامناسب باعث شده که با مشکلات فراوانی روبرو باشیم و خودروهای بسیار قدیمی شرکت‌های مختلف را که در دنیا دیگر جایی ندارند، با منت فراوان برای مونتاژ و عرضه به ایران بیاوریم. در این بین تنها وتنها یک خودرو ارزش خرید دارد و در مقایسه با برتری خیلی بالا در رده اول قرار دارد تنها یک خودرو اون هم اچ۳۰کراس است که با اختلاف زیاد در بسیاری از بخش‌ها به‌خصوص قدرت شتاب وقیمت، بهتر از نمایندهای دیگر ظاهر شد،ه است فقط امید میرود که همانند سری اول اچ۳۰ باشد و عوض نکندش

  8. اچ سی ماشین خیلی خوبیه.من متاسفانه اچ سی داشتم و فروختم و یکی دو ماه بعد برا تنوع ۲۰۷ گرفتم ولی پشیمان شدم.اچ سی ماشین کاملا قابل قبولیه.حداقل سری اولش اینطوره

  9. بنده که برای تکمیل پرونده تندر پلاس دستی به ساختمان فروش ایران خودرو مراجعه کردم با دیدن پارکینگ خودروهای کارکنان فروش، ۷ عدد H30 کراس و ۲ عدد تندر و ۵ عدد دنا بود پس از صحبت و پیگیری متوجه شدم این ماشین پس از هایما و ویتارا برترین ماشین ایران خودرو محسوب میشه و در عوض تندر پس از آریسان بدترین! خلاصه تندرو تبدیل کردم به H30 و راضیم

  10. در ایران به دلیل نبود رقابت صحیح و انحصاری بودن بازار خودرو برای قشر متوسط انتخابهای زیادی وجود ندارد.خودرویی که میخواییم بخریم بایدپیش از خرید مواردی مثل فروش بازار دسته دوم و قطعات یدکی و تعمیرگاه را مد نظر قرار بدهیم.شاید در برخی موارد اچ سی کراس بهتر باشد ولی بازار خرید فروش و تعمیرو نگهداری ۲۰۷ قطعا بهتر هست…

  11. منظور از چینی بودن برند چینی هست نه قطعات چینی….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *