صفحه اصلی » مقایسه » مقایسه چانگان CS35 و ام وی ام X22

مقایسه چانگان CS35 و ام وی ام X22

با توجه به بازار پر رونق کراس اوورها در این مطلب به بررسی و مقایسه دو کراس اوور چینی پر طرفدار می پردازیم:

چانگان CS35

ام وی ام X22

مقایسه مشخصات فنی چانگان CS35 و ام وی ام X22

مشخصات فنیچانگان CS35ام وی ام X22
نوع موتور4 سیلندر خطی4 سیلندر خطی
حجم موتور1600 سی سی1497 سی سی
حداکثر توان موتور113 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه105 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور160 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه135 نیوتن متر در 2750 دور در دقیقه
تعداد سوپاپ1616
شتاب 0 تا 10015 ثانیه
حداکثر سرعت180 کیلیومتر در ساعت160 کیلومتر در ساعت
سیستم انتقال قدرت4 سرعته اتوماتیک4 سرعته اتوماتیک
وزن خالص1290 کیلوگرمی1245 کیلوگرم
فاصله بین دو محور2560 میلیمتر2555 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی7 لیتر6.1 لیتر
استاندارد حد آلایندگییورو 4یورو 5
طول خودرو4160 میلیمتر4200 میلیمتر
عرض خودرو1810 میلیمتر1760 میلیمتر
ارتفاع خودرو1670 میلیمتر1570 میلیمتر
باک52 لیتر50 لیتر

مقایسه چانگان CS35 و ام وی ام X22

مقایسه امکانات چانگان CS35 و ام وی ام X22

مشخصاتچانگان CS35ام وی ام X22
پایداری و ترمزABS+EBD+BASABS + EBD
کیسه هوای ایمنیراننده و سرنشین جلو و جانبی ( 4 عدد )راننده و سرنشین جلو
سیستم صوتیسیستم صوتی مجهز به CD پلیر با قابلیت پخش MP3 و پورت USB به همراه 6 بلندگومانیتور 8 اینچی لمسی ، سیستم چند رسانه ای MP3 با قابلیت اتصال پورت USB و بلوتوث و 4 بلندگو
دیگر تجهیزاتسانروف، صندلی چرمی ، کروز کنترل، سیستم ضد سرقت ، کامپیوتر اطلاعات سفر ، قابلیت تنظیم صندلی راننده در 6 جهت، سنسور پارک عقب ، هشداردهنده بسته نبودن کمربندی ایمنی ، دکمه های تنظیم بر روی فرمان ، قابلیت تنظیم ارتفاع، شیشه بالابر برقی جلو و عقب ، چراغ مه شکن جلو و عقب ، دی لایت و اتولایت، زیرآرنجی جلو ، سیستم تهویه مطبوع دستی ، آینه های جانبی با قابیت تاشوندگی برقی ، کمربندهای ایمنی پیش کشنده با قابلیت تنظیم ارتفاع، ریموت کنترل تاشو، قفل مرکزی ، گرمکن شیشه عقب ، برف پاک کن عقبکروز کنترل، تنظیمات سیستم صوتی روی فرمان، سنسور پارک عقب ، مجهز به دوربین عقب و قابلیت نمایش بر روی صفحه نمایش ، اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث، قابلیت اشتراک گذاری محتویات موبایل و تبلت بر روی صفحه نمایش چند رسانه ای خودرو ، حالت اقتصادی کاهش مصروف سوخت ، سیستم نمایش اطلاعات خودرو، سانروف برقی، صندلی های چرمی دو رنگ، سیستم تهویه الکتریکی ، قفل مرکزی با ریموت، تنظیم برقی آینه های جانبی ، شیشه بالابر برقی کلیه دربها، امکان تنظیم صندلی راننده در 6 جهت به صورت دستی ، افزایش بار صندوق عقب با قابلیت جمع شدن صندلی ها، مجهز به برف پاک کن و گرم کن شیشه عقب

طراحی :

مقایسه طراحی چانگان CS35 و ام وی ام X22 شاید منطقی نباشد چرا که چانگان CS35 خودرویی قدیمی تر است ولی از حضور ام وی ام X22 زمان زیادی نمی گذرد. با این حال چانگان CS35 از طراحی ایتالیایی بهره می برد و هنوز هم از طراحی قابل قبولی برخوردار است اما خودروهایی مانند ام وی ام X22 که از خط و خطوط تیز در طراحی آنها بکار رفته امروزه طرافداران بیشتری دارد به خصوص از سوی جوانان.

در واقع ظاهر مدرن ایکس 22 نیز یکی از دلایل فروش این خودرو است به خصوص مدل اسپرت این خودرو که دارای سقف و ستون های مشکی نیز میباشد.

وارد کابین هر دو خودرو که بشوید با طراحی متقارن چانگان CS35 مواجعه می شوید و تریم تک رنگ این خودرو ، پنل پشت فرمان همان طرح سنتی عقربه ای است اما قضیه در ایکس 22 کاملا متفاوت است این خودرو دارای تریم دو رنگ مشکی و نارنجی و از طراحی نامتقارنی برخوردار است.

چانگان بخریم یا ام وی ام X22

فنی :

چانگان CS35 توسط سایپا با یک پیشرانه ی 4 سیلندر 1.6 لیتری با قدرت 113 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و بیشینه گشتاور 160 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه عرضه می شود. این قدرت توسط گیربکس 4 سرعته ی اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود و این کراس اوور 1290 کیلوگرمی را طی 15 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت می رساند و در نهایت می تواند به حداکثر سرعته 180 کیلومتر در ساعت برساند.

چانگان CS35 دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 بوده و میزان مصرف سوخت این خودرو در حالت سیکل ترکیبی 7 لیتر میباشد.

در مقابل مدیران خودرو ام وی ام X22 را با پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری با قدرت 105 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و گشتاور 135 نیوتن متر در 2750 دور در دقیقه روانه بازار کرده است که در این کراس اوور هم از گیربکس 4 سرعته اتومات برای انتقال این نیرو به چرخ های جلو استفاده شده است. ایکس 22 با وزن 1245 کیلوگرمی که سبک وزن تر از رقیب خود است می تواند به حداکثر سرعت 160 کیلومتر در ساعت برسد.

X22 با داشتن آلایندگی یورو 5  و مصرف سوخت 6.1 لیتری در سیکل ترکیبی کم مصرف تر از چانگان میباشد اما همانطور که مشاهده کردید در بخش فنی CS35 با داشتن پیشرانه ای قوی تر عملکرد بهتری خواهد داشت.

نکته ای که باید در این بخش به آن اشاره کرد این است که هر دو خودرو جزو کراس اوورهای شهری هستند و نباید از آنها انتظار خودرویی با عملکرد مناسب در آفرود را داشته باشید.

CS35 یا X22

امکانات ایمنی و رفاهی :

همانطور که میدانید چانگان اتوماتیک دارای امکاناتی است که در مدل دنده ای این خودرو وجود ندارد؛ این امکانات شامل : فرمان و صندلی های چرم، سانروف ، کروز کنترل، آینه های تاشو با قابلیت تاشوندگی ، قابلیت تنظیم ارتفاع ، دکمه های تنظیم روی فرمان و کیسه های جانبی اما ام وی ام X22 با مدل دنده ای خود تنها در داشتن Eco Mode ( حالت اقتصادی کاهش مصرف سوخت ) تفاوت دارد.

در مقایسه امکانات ایمنی و رفاهی CS35 و X22 باید گفت با مطالعه جدول مقایسه بالا مشاهده می کندید که هر یک از خودروها مجهز به امکاناتی است که در دیگری وجود ندارد برای مثال در بخش امکانات ایمنی چانگان CS35 علاوه بر داشتن دو کیسه هوای جلو دارای دو کیسه هوای جانبی و سیستم ایمنی BAS نیز می باشدکه X22 فاقد آن است. همچنین در بخش امکانات رفاهی چانگان سی اس 35 دارای تنظیم برقی صندلی راننده می باشد که در ایکس 22 به صورت دستی است اما ام وی ام X22 نیز دارای امکاناتی است که در چانگان به چشم نمی خوردکه می توان به سیستم صوتی و تصویری لمسی 8 اینچی آن اشاره کرد.

CS35 یا X22

نتیجه گیری:

چانگان CS35 با برتری در بخش فنی و امکانات ایمنی در این مقایسه گزینه ی بهتری برای انتخاب است و در بخش رفاهی نیز هر کدام دارای ویژگی هایی هستند که بهتر است با مطالعه دقیق به انتخاب هر یک بپردازید.

سایر عناوین این مطلب:

این مطالب را نیز ببینید!

شرایط فروش ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک اسپرت

شرایط فروش فوری نقدی خودرو Excellent Sport 315 با مدل 97 از روز شنبه مورخ …

2 دیدگاه‌ها

  1. سلام دوستان
    من خودم ايكس ٢٢ اتومات كاربنى داشتم ، فروختم ساندرو اتومات خريدم
    خدمتتون بگم كه ايكس ٢٢ اتومات اصلا موتور و گريبوكسش با هم هماهنگ نيست ، تو كفى وقتى دنده ٣ ١٥٠ تا پر ميكنه و ميره دنده ٤ سرعت شروع به كم شدن ميكنه
    تو سربالايى دنده ٢ ١٠٥ تا پر ميكنه و تا ميره دنده ٣ سرعت شروع به كم شدن ميكنه ، اگر سرعتت ٤٠ تا باشه و بخواى معكوس بدى ، ماشين اجازه معكوس بهت نميده و بايد دنده مرده بري تا دور بگيره ، ترمزاش واقعا فاجعه بود و اصلا از عهده هيكلش بر نميومد ، ظاهرش خوشكله واقعا زيباست ، شيشه عقب رو يكم ميدادى پايين شروع ميكرد به لق زدن ، صداى موتور بدجور مياد تو اتاق ، شتاب صفر تا صدش ١٥ ثانيه بود، رنو ساندرو اتومات چهرش پيرمرديه اما واقعا موتورش قدرتمنده ، درواقع موتورش قدرتيه تا سرعتى، شتاب صفر تا صدش ١٤ ثانيست ، ١٩٠ تارو راحت پر ميكنه ، ترمزاش معركست ، صداى موتورش اصلا زياد نيست ، داشبوردش شبيه پرايد ١١١ هست ، اما سوارى ماشين خيلى نرم و لذت بخشه ، البته فرمون ايكس ٢٢ نرم تر از فرمون ساندرو هست ، مصرف بنزين ايكسذ٢٢ اتومات خيلى زياده ولي ساندرو مصرفش كمتره ، ايكس ٢٢ حس بهترى بهت ميده رانندگيش ولي اصلا نرمي ساندرو رو نداشت، دوستانى كه ميخوان ايكس ٢٢ بخرن فقط دنده ايش رو بخرن ، چون مدل دنده ايش ماشين خوبى هست ، در كل انتخاب بين اين دوتا يكم اعصابتو خرد ميكنه ، چون رنو از لحاظ فنى عاليه و ايكس ٢٢ از لحاظ آپشن و ظاهر ، ناگفته نماند موتور ايكس ٢٢ موتور كم اسطحلاكى هست اما به پاى موتور ساندرو نميرسه
    موفق و مويد باشين

  2. گیربکس های ماشین های چینی لیفان و ام وی ام اشغالن چون cvt از نوع چینیش روی اینها سواره ……….. ولی گیربکس چانگان ایسن ژاپن و گیربکس جک اس تری cvt از نوع boe زیر نظر punch بلژیکی تولید میشه و گیربکس معروفی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *